Beykoz Kundura’nın disiplinlerararası sahnesi Kundura Sahne’nin yapımcılığını üstlendiği “Geçen Gün” adlı oyun, seyircisiyle ilk kez 8 Aralık Cuma akşamı buluşuyor.
Görme ve algılama biçimini tersyüz eden öncü işlerle tanıdığımız Kumpanya’nın yaratıcıları Naz Erayda ve Kerem Kurdoğlu’nu yeniden aynı projede buluşturan “Geçen Gün”, ses, söz ve hareket parçalarından oluşan bir şehir hikâyesi anlatıyor. Kerem Kurdoğlu’nun yazdığı, Naz Erayda ve Kerem Kurdoğlu’nun birlikte yönettikleri oyunda, Esme Madra ile Ozan Çelik rol alırken, ikiliye Tophane Noise Band’in şehir atıklarından ürettikleri enstrümanları ve müziği eşlik ediyor. Çıplak Ayaklar Stüdyosu’nun uygulayıcı yapımcılığında hazırlanan “Geçen Gün”ün hareket tasarımını Maral Ceranoğlu ile Mihran Tomasyan, ışık tasarımını Utku Kara, ses uygulamasını Defne Gül ile Berkant ‘Doktor’ Kılıçkap ve afiş tasarımını Maya Kurdoğlu yaptı. 8 Aralık Cuma akşamı saat 21:00’de prömiyerini yapacak olan oyun, 9 ve 10 Aralık tarihlerindeki tekrarlarıyla Kundura Sahne’de izlenebilecek. Detaylar ve sınırlı sayıda biletler beykozkundura.com’da.
Kundura Sahne’nin yapımcılığında hazırlanan “Geçen Gün”, seyircisiyle ilk kez 8 Aralık Cuma akşamı saat 21:00’de Kundura Sahne’de buluşuyor. “Everest My Lord”, “Vınnlamanın Binbir Yolu”, “Kim O” gibi görme ve algılama biçimini tersyüz etmiş öncü işlerle tanıdığımız Kumpanya’nın yaratıcıları Naz Erayda ve Kerem Kurdoğlu’nu yeniden aynı projede buluşturan oyun, 9 ve 10 Aralık tarihlerinde tekrar gösterimlerini yapacak.
Endişe dolu bir sevgi hikâyesi
Kerem Kurdoğlu’nun yazdığı, Naz Erayda ve Kerem Kurdoğlu’nun birlikte yönettikleri oyun, gündelik paranoya hallerimiz üzerine, ses, söz ve hareket parçalarından oluşan bir şehir hikâyesi anlatıyor. Şehir ile iki kişi arasında geçen ve “endişe dolu bir sevgi hikâyesi”ne yön çizen oyunda; “Çoğunluk”, “Nefesim Kesilene Kadar”, “Rüzgarda Salınan Nilüfer” filmleriyle tanıdığımız oyuncu, yönetmen Esme Madra ile “Sivas”, “Cemil Şov”, “Karanlık Gece” filmlerinin oyuncusu Ozan Çelik rol alıyor. Oyunda ayrıca, şehir atıklarından ürettikleri enstrümanları ve özgün performanslarıyla son yılların en dikkat çeken müzik gruplarından Tophane Noise Band de, müzik ve sesle ikiliye eşlik ediyorlar.
Kundura Sahne’nin yapımcılığında ve Çıplak Ayaklar Stüdyosu’nun uygulayıcı yapımcılığında hazırlanan oyunun hareket tasarımını Maral Ceranoğlu ile Mihran Tomasyan, ışık tasarımını Utku Kara, ses uygulamasını da Defne Gül ile Berkant ‘Doktor’ Kılıçkap yaptı. Afiş tasarımında Maya Kurdoğlu’nun imzası bulunan oyun, 8, 9 ve 10 Aralık tarihlerinde Kundura Sahne’de izlenebilir.
Biletler beykozkundura.com’da
“Geçen Gün”ün biletleri beykozkundura.com adresinde, Tam 250 TL’den satışa sunulurken, #KunduraGenç ile 25 yaş altı izleyiciye özel biletler 100 TL olacak.
Biletlerde iki ve daha fazla alımlarda %20 indirim fırsatı da sunuluyor.
Geçen Gün
Kundura Sahne
Tarih & Saat:
8 Aralık 2023, Cuma 21:00
9 Aralık 2023, Cumartesi 17:00
10 Aralık 2023, Pazar 17:00
Yer: Kundura Sahne
Biletler: beykozkundura.com
Geçen Gün
2023, 70’, +13
Yazan: Kerem Kurdoğlu
Yönetmenler: Naz Erayda, Kerem Kurdoğlu
Hareket Tasarımı: Maral Ceranoğlu, Mihran Tomasyan
Oyuncular: Esme Madra, Ozan Çelik
Ses Tasarımı: Tophane Noise Band (Serkan Aka, Mihran Tomasyan, Selim Cizdan, Ufuk Fakıoğlu)
Sahne Tasarımı: Kerem Kurdoğlu, Serkan Aka
Yönetmen Yardımcısı: Ekin Deniz Görk
Asistanlar: Mete Balyan, Basma Seiba
Işık Tasarımı: Utku Kara
Ses Uygulama: Defne Gül, Berkant ‘Doktor’ Kılıçkap
Afiş Tasarım: Maya Kurdoğlu
Fotoğraf: Gençer Yurttaş
Uygulayıcı Yapımcı: Çıplak Ayaklar Stüdyosu
Yapım: Kundura Sahne
Bu bir konser mi?
Dans gösterisi mi?
Oyun mu?
Performans mı?
Hiçbiri.
Hepsi.
Bir şehir. Ve iki kişi. Birbirleriyle sürekli karşılaşan, geçişen, çarpışan, ama birbirlerini gerçek anlamda hiçbir zaman görmeyen iki kişi. Dünyaya karşı iki kişi. Şehrin içinde hareket ediyorlar. Ezilmemeye çalışıyorlar. Şehirle başa çıkmaya çalışıyorlar. Herkes onlara karşı, onlar tek başına. Kâh seksen yaşındalar, kâh on sekiz. Bir bakmışsın mağdur durumdalar, bir de bakmışsın suçluluk duygusu içlerini kemiriyor.
Biz tanıyoruz onları. Onlar da bizi tanıyor. Şehir değişiyor. Şehir sürekli farklı rotalar çiziyor. Şehir onları itip kakıyor. Diğer insanlar, şehirle bir olmuş, sürüklüyorlar onları. Her an başka bir tehdit altındalar. Sesler sarmalıyor hepsini. Kâh rahatsız edici bir kakafoni, kâh büyüleyici bir sükunet. Kâh bir gürültü yumağı, kâh bir müzik.
Ama aslında şehir de onlar, diğer insanlar da. Yani aslında ne kendilerinden başka bir şehir var, ne de kendilerinden başka diğer insanlar. Var olan sadece onlar. Yüzlerce, binlerce kendileri. Endişe dolu bir sevgi hikâyesi bu.
Kerem Kurdoğlu Yazar, Yönetmen
Oyun yazarı, yönetmen, senarist, post prodüksiyon ve görsel efekt süpervizörü. Robert Koleji’nde okudu ve Boğaziçi Üniversitesi’nin Ekonomi Bölümü’nden mezun oldu. Daha çok kendi yazdığı sıradışı oyunları sahneleyen, yenilikçi bir yönetmen olarak tanındı. Felsefi düzleme taşıdığı politik meseleleri, en üst katmandaki sürükleyici ve genellikle fantastik öğeler içeren bir öykü aracılığıyla tartışmaya açan, ironik bir mizah anlayışına sahip, görselliğin, işitsel katmanların, hareketin ve tüm sahne üstü öğelerin eşit derecede önemsendiği bütünsel bir tiyatro dili oluşturdu. “Üye misiniz?”adlı ilk oyununu 1980 yılında, lise öğrencisiyken yazdı ve yönetti. Şeytanlar ve Elmalar ve Tiyatro Devran adlı toplulukların kurucularından oldu. Boris Vian’ın “İmparatorluğun Mimarları” ve Murray Schisgal’in “Daktilolar” adlı oyunlarını Türkçeye çevirdi ve yönetti. Yazıp yönettiği “Faustofeles” ile Avni Dilligil Ödülü’nü aldı. 1991’de Naz Erayda ile birlikte Kumpanya’yı kurdu. Yazıp yönettiği “Fayton Soruşturması” ile İsmet Küntay Ödülü’nü aldı. “Haritadan Naklen Yayın”, “Vınnlamanın Binbir Yolu” ve “Sahte Kimlikler 5” adlı oyunları yazdı ve yönetti, Naz Erayda’nın projelerinde asistanlık ve oyunculuk yaptı. Garajistanbul’da Kafka’nın “Dava”sından hareketle yazıp yönettiği “İstanbul’da Bir Dava” ile, 2009 Tiyatro Tiyatro Dergisi Yılın Oyun Yazarı Ödülü’nü aldı. “Ve Hep Birlikte Soldan Çıkarlar” adlı oyunu, 2011’de İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda sahnelendi, Avrupa Tiyatro Konvansiyonu (ETC) tarafından, “Avrupa’dan En İyi 119 Çağdaş Oyun” seçkisine alındı. Tiyatro kariyerinin yanısıra, 1986 yılından itibaren, Türkiye’nin ilk 3D animatörlerinden biri ve görsel efekt sanatçısı olarak sayısız reklâm filmine imza attı, Türkiye’de dijital sinema teknolojilerine geçişte önemli bir rol oynadı, birçok sinema filminin danışmanlığını üstlendi, film laboratuvarı ve post-prodüksiyon stüdyosu Sinefekt’in yöneticiliğini yaptı. 2010-2020 yılları arasında post-prodüksiyon stüdyosu ABT’nin yöneticiliğini, 2021-2022 yıllarında post-prodüksiyon stüdyosu İmaj’ın dijital platformlar ve uzun metrajlardan sorumlu yöneticiliğini yaptı. Aralarında Bilgi Üniversitesi’nin de olduğu birçok eğitim kurumunda ve meslek kuruluşunda dersler ve seminerler verdi. Halen dijital platform dizilerinde ve uzun metrajlı film projelerinde post prodüksiyon ve görsel efekt süpervizörlüğü yapmakta; İstanbul Film Akademisi’nde senaryo ve oyunculuk dersleri vermekte; sinema ve tiyatro projeleri üretmeye devam etmektedir.
Naz Erayda Yönetmen
Yönetmen, tasarımcı, sanat yönetmeni, eğitmen. Eğitimini Mimar Sinan Üniversitesi ve Bilsak Temel Oyunculuk ve Sahne Bilgisi Atölyelerinde tamamladı. 1991’de Kerem Kurdoğlu ile birlikte Kumpanya’yı kurdu. Bir binanın, bir semtin, bir insanın kimliğinden, bir kavramdan, bir fotoğraftan, bir cümleden bazen de yazılı bir metinden yola çıkarak “Tekstin oyuncu, oyuncunun ses, sesin mekan, mekanın ışık, ışığın giysi” olduğu bir tiyatro dili yaratmak, farklı algı biçimleri oluşturmak üzerine çalışmalar yaptı. “Uzam, zaman, bellek, hareket, ritim, durma, parçalanma, tekrar etme çoğalma, yaklaşma, uzaklaşma, kaybolma” kavramları üzerine, farklı disiplinleri birleştirerek ses, söz ve hareket parçalarından oluşturduğu oyunlarını kentdışı ve kentiçi açık/kapalı alanlar ve kapalı tiyatro mekanları için tasarladı ve yönetti. “Çizelge Oyun” adını verdiği kavramsal bir oyun yazdı. Yeni tiyatro dili üzerine yurtdışı ve yurtiçinde atölye çalışmaları düzenledi. Kumpanya’nın çalışmalarını içeren “Ne Bileyim Kafam Karıştı” adlı kitabın editörlüğünü ve Çağdaş Tiyatro Dergisi Gist’in yayın yönetmenliğini yaptı. Çağdaş Gösteri Sanatçıları Girişimi, Tiyatro Devran ve 5. Sokak Tiyatrosu dahil olmak üzere bazı tiyatro ve sanatçı girişimlerinin kurucu üyesi olarak yer aldı. Yapı Kredi Kültür Sanat-Tiyatro Seminerleri danışma kurulunda, Afife Jale Tiyatro Ödülleri jürisinde, Antalya Film Festivali Antalya Altın Portakal Festivali ve İstanbul Film Festivali’nin jürisinde yer aldı. Tiyatroda yönetmenlik, dekor-kostüm tasarımı, kısa ve uzun filmler, reklam filmleri, TV filmleri için yapım tasarımı, sanat yönetmenliği, kostüm tasarımı yaptı. İstanbul Teknik Üniversitesi’nin Mimarlık Bölümü’nde, Yıldız Teknik Üniversitesi’nin Sanat Tasarım Fakültesi’nde, İstanbul Üniversitesi’nin Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü’nde, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi ile Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde “Tiyatroda farklı yaklaşımlar” üzerine atölye çalışmaları ve dersler verdi. 2006-2023 yılları arasında, Mimar Sinan Üniversitesi’nde Deneysel Tasarım, Bilgi Üniversitesi’nde Sanat Yönetmenliği dersi, Okan Üniversitesi Konservatuvar Tiyatro Bölümü’nde “Doğaçlama: Uzam-Zaman-Beden” isimli dersleri verdi. Yönetmenliğini yaptığı bazı oyunlar, “Ya Seni Rüyasında Bir Daha Hiç Görmezse”, “Sansürcü”, “Nurşen”, “İstanbul By Naz”, “Yine Ne Oldu?”, “Kesişmeler”, “Everest My Lord Roman 3 Perde”, “Everest My Lord’ Birinci ve İkinci Bölüm”, “Everest My Lord’dan Kısa Bir Bölüm”, “Kim O?”, “Doğum, Canlanan Mekan/ Uzun Zamandır Ölmekte Olan Bir Kentin Tiyatral İzdüşümü”, “Burada Kalmak İstiyorum, Pencereyi Rüzgar Kapatmış…” bulunmakta. Konseptini geliştirdiği kolektif işlerden bazıları arasında da, “Uzun Bir Yıl: Yürümek, Durmak”, “Ölmek Üzerine Bir Çalışma”, “Duruş”, “Yemek”, “Nurşen”, “Beni Duyuyor musun?”, “Ay Tedirginliği”, “Hücre”, “Zapturapt” yer alıyor. Tiyatro Eleştirmenleri Birliği, Avni Dilligil, SİYAD (Sinema Yazarları Derneği), Antalya Film Festivali, Adana Film Festivali, Ankara Film Festivali gibi festival ve kurumlardan tiyatro ve sinema alanında ödüller aldı.
Esme Madra Oyuncu
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nde okudu. “Çoğunluk” (2010), “Zenne” (2011), “Nefesim Kesilene Kadar” (2015), “Bir Başkadır” (2020) gibi uluslararası festivallerde ve çeşitli platformlarda yer alan bağımsız sinema filmlerinde, dizilerde ve kısa filmlerde oynadı. “Yok Oğlum Biz Evdeyiz” (2011), “Maşenka” (2014), “Ev’vel Zaman” (2016), “Halide” (2023) gibi bağımsız tiyatro oyunlarında yer aldı. Yönetmenliğini yaptığı “Meşakkat ve Karısı” (2012), “Su Almaya Gidiyorum Bir Şey İsteyen Var mı?” (2016), “Sarı, Siyam, Kanocular ve Ev Sahibi” (2020) ve “Fırtına” (2022) adlı kısa filmler festivallerde ve platformlarda gösterildi ve ödüller aldı. Halen “Ama” ve “Tropikal Kapısı” adlı oyunlarda rol almaya devam eden sanatçı, kısa film yönetmenliği yapmakta, dans ve çizimle amatör olarak ilgilenmektedir.
Ozan Çelik Oyuncu
İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin Performans Alanı Bölümü’nde eğitim gördü ve Ankara Sanat Tiyatrosu’nda oyunculuğa başladı. 2011’de “Güzel Şeyler Bizim Tarafta” oyunundaki performansıyla Tiyatro… Tiyatro… Ödülleri’nde Yılın Erkek Oyuncusu seçildi. 2014’te “Sivas” adlı filmle başladığı sinema kariyerinde “Anons” (2017), “Körfez” (2017), “Kardeşler” (2018),“Borç” (2018), “The Cemil Show” (2021), “Karanlık Gece” (2022), Ela ile Hilmi ve Ali (2022) ve “Yurt” (2023) gibi filmlerde oynadı. 2020’de Adana Altın Koza Film Festivali’nde “Mavzer” filmiyle En İyi Yardımcı Oyuncu seçildi, bir yıl sonra yine aynı festivalden “Cemil Şov” ile En İyi Erkek Oyuncu Ödülü’nü kazandı. “Dünya Hali” (2021), “Hamlet” (2021), “Erşan Kuneri” (2022) gibi televizyon dizilerinde izlediğimiz oyuncu en son, “Ufuklar ve Sınırlar” adlı dizide rol aldı.
Tophane Noise Band Orkestra
4 Kasım 2021’de kurulan Tophane Noise Band, özünde Tophane’nin ve şehirlerin atıklarından beslenir. 17. İstanbul Bienali – Açık Radyo alanında, Anadolu Kültür’ün 20. yıl kutlamalarında, Kadıköy Sinematek sessiz film günlerinde ilk denemelerini icra etmiş, Tophane’nin gürültüsüne aşina olan Büyük Av Ablukada’nın yeni albümleri Defansif Dizayn’da “Karargah” adlı şarkıya eklenmiştir. Kerem Kurdoğlu ve Naz Erayda’nın “Geçen Gün” adlı oyununun ses tasarımı ve performansını gerçekleştiren topluluk, gürültüyle sessizlik arasına gerilmiş bir ipin üzerinde yürümekte, düşüşünün sesini hayal ederek cambazlık yapmaya devam etmektedir.
Etkinlik bitiminde ücretsiz servisler
Beykoz Kundura’ya özel aracıyla gelecek misafirler için otopark hizmeti ücretsiz sağlanırken, gösterimlerin bitiminde Beykoz Kundura’dan Taksim’e ve Üsküdar istikametinden Kadıköy’e hareket edecek servislerden de ücretsiz yararlanabilirsiniz. Kundura Sahne’nin güncel programıyla ilgili detaylar ve biletler beykozkundura.com’da.
Beykoz Kundura
Yalıköy, Süreyya İlmen Cd. No:1, 34820 Beykoz/İstanbul
BEYKOZ KUNDURA
WEB | FACEBOOK | INSTAGRAM | LINKEDIN | TWITTER | YOUTUBE
KUNDURA SİNEMA & SAHNE
FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER
KUNDURA HAFIZA
WEB | INSTAGRAM | LINKEDIN | TWITTER