Ferhan Şensoy

Ferhan Şensoy

PAZAR’LIK
Beni ben yapmış, hayatıma damga vurmuş 5 kişi var ise dünyada, biri Ferhan Şensoy’dur.
Ölüm yıldönümüdür, çok tuhaf? Hadi onun gibi söyliyim, çok gülünçsün azrail.
Çiçeğin bol olsun Ferhan Şensoy.
***
Beyoğlu’nda gezerim
gözlerimi süzmeden
şarapları içerim
hiç doktora sormadan
Beyoğlu’nda şarabi
hoş geldin feran’ağbi
yüreğim pek harabi
boşver be feran’ağbi
şarap verin hanıma
orda hanım yok ağbi
hassiktir be sezai
Beyoğlu’nda gezerim
burda geçmiş hayatım
şarapları içerim
hiç elimde olmadan
Beyoğlu sakinleşti
sıyrıldı maskesinden
tramvay bomboş geçti
istiklal caddesinden
boş masada hayalin
kimseye görünmeden
şarap verin hanıma
orda hanım yok ağbi
hassiktir be sezai
Balo sokağa sızarım
hiç kimseyi üzmeden
bir intihar biçimi
hiç de faça vermeden
Beyoğlu’nda gezerim
burda geçmiş hayatım
şişe aç be sezai
burda bitsin hayatım.
***
Ne güzel şiir di mi?
Anca Ferhan Şensoy yazabilir…
***
Sanırım daha 1985’lerde okudum idi bi yerlerde. Üstadıma aittir;
-”Yahu çişim gelir gibi yazı yazasım geliyo”!
O gün bu gün. İçimde taşırım bu sözü. O kadar ki bendedir, o kadar ki bendendir. Sanki, ben söylemişim gibidir.
Valla aynıdır, billa aynıdır.
***
Durun, şöyle anlatayım.
Carrefour satın aldı Gima’yı bigün. Müdür tayfası olaraktan, hepimizin 100’lerce gün “yıllık izin” alacağımız kalmış idi. Çünkü bizim sektörde izne çıkmak “racona” tersti. Misal benimkisi 250 gün falandı.
Zorla yıllık izne çıkardılar bizi kış günü. Dediler ki;
-”Sizlerin yıllık izin bedelleriniz, şirket bilançosunun zarar hanesinde görünüyo. İzinlerinizi kullanmak zorundasınız”!!!!
Hadi len! Gimacı izin yapmaz! Hatta evine gitmez!
Yemişim senin Carrefour’unu.
(Anlaşamadık zaten elin köylü Fransızı ile. Bir yılda bastımdı istifayı)
***
Durun bi de şöyle anlatayım.
Zamansızlıktan Ulus Gazetesi’ndeki köşeme yazamadığım makaleler… Kapandığı için sporpanel’e yazamadığım Beşiktaşk yazıları…
Aklımın bi köşesinde bekleyip henüz yazılamamış yazı da aynen buna benzer, beynimin zarar hanesinde durur öylece.
Oysa nasıl da tam sırasıdır bugün, her iki köşemde de döktürmenin…
***
Müsaade buyurursanız kendimi Ferhanolog sayarım. Her yazdığını okumuşum, her oyununu izlemişim.
Nasıl ki Timur Selçuk hocamdır, Ferhan Şensoy da dolaylı hocam. Bu iki mübarek insan sayesindedir hayatımın herkesten farklı, herkesten renkli olması.
Yoksa ben de sizler gibi Allah’ın ortadoğulusuyum, ne özelliğim olacaktı ki?
İkisi de yok artık.
Çok gülünçsün azrail harbiden…
***
Aziz ve muhterem kardeşlerim,
Siz bana bakmayın. Çişinizi yapın, pazar uykunuzu uyuyun. Çiş eksi verir belki bilançoda, uyku artıdır.
Cümleten sağlıklı pazarlar dilerim. Önce Gök Tengri’mize sonra Türk hekimlerine emanet olunuz.
ord prof dr gürsel ötker
Giresun ünv tıp fakültesi veterinerlik hastanesi sümsük kedi gibi ortalıkta gezinen herifler servisi bölüm bşk
Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

YAZARLAR / Tümü
ender birgül: bu sayı satılık mı
2025-12-23 17:44:45